2014-03-04
Kettévágta magát a Váci utcán a Balaton bűvésze
Legutóbb kettévágta magát a Váci utcán, de a járókelők már a lebegésére is felfigyeltek. Ha kell, leveszi a saját kezét, de akkor sem ijed, meg, ha egy néző kéri tőle, hogy szabadítsa meg a végtagjától. Run Morro mérföldköveket akar letenni a bűvészet történetében.
– Aki látott már hasonlót, azt is mondhatná: egyik bűvészmutatvány olyan mint a másik. Önben mi a különleges, ami egyedivé teszi fellépéseit?
– Nálam nincsenek előre megtervezett jelenetek egy műsorban. Minden évben kitalálok valami újdonságot. Tehát amitől én illuzionistának érzem magam az az, hogy évről-évre egy nagy műsorszámot viszek a nézők elé. A legtöbb műsoromat főleg szabadtéren mutatom be, ahol nagyobb a hely, és a színpad köré ültetem a nézőket. Ennek azért van jelentősége például amikor például egy tükörlapon megyek át, minden oldalról láthassák a trükköt. Én vagyok az egyetlen olyan magyar bűvész, akit nem feltétlenül szemből kell nézni, hanem a színpad bármely oldaláról. Egy bűvész sem bűvészkedik úgy Magyarországon, mint én, hogy teljesen bejárom a színpadot, a nézőteret, és a végén azt mondja a közönség, hogy te jó ég, sejtem, hogy csinálja, de mégsem tudom a megoldását.
– Min múlik egy műsor sikere, kézügyesség, kreativitás, humor vagy technikai elemek?
– Technikai eszközöket csak díszletnek használok, a fény, füst, effektek a díszletet szolgálják, nem a trükköt. Az illúziókeltésében nem játszik szerepet a technikai rész. A műsoraim sikerét az adja, hogy rögtönözök, persze mindig felkészülten megyek az előadásra. A közönséghez igazítom az előadást, mindig élő, közvetlen, nem előre megtervezet. Ez az úgynevezett váltó trükk, ettől sikeres egy előadás. Amikor kiállok a színpadra, és elhúzzák a függönyt, abban a pillanatban találom ki a szöveget. A műsorszámokra természetesen van előre kidolgozott tervem. Általában viszek magammal időtartamtól függően 10-20 vagy akár 30 mutatványt is. A nagyobb műsorszámokhoz már ott vannak a helyszínen a kellékeim, de a kisebbekhez tudok válogatni a helyszínen, a korosztálynak megfelelően.
– Ezek szerint a közönség is beleszólhat az előadásba?
– Egy műsorban öt-hat néző kap szerepet. Az egyik számomban levágom a saját kezemet, majd visszarakom. Tavaly az egyik előadáson bekiabált egy néző, hogy akkor vegyem le az ő kezét is, mert kíváncsi rá, hogyan csinálom. Így a közönség is láthatja, hogy a bűvész nem csak a maga kezét tudja levenni, hanem bárkiét. A szeme be volt kötve, megcsináltam a trükköt, levettem a kezét, ő ebből persze nem látott semmit, de a nézőknek nagyon tetszett.
– A bűvészek nem igazán szeretik, ha a trükkjeik megoldásáról faggatják őket. Van, akit beavat?
– Szeretem, ha a megoldásokról kérdeznek, mert ebből tudom, hogy nem jöttek rá. Nem avatok be senkit, még a családomat sem. Csak az adott műsorszám megfelelő részleteibe vonom be a segítőimet a színpadon, de az egész illúziót nem tudják. Minden segítő más feladatot lát el, így mindenki más részét ismeri a trükknek. Ez bűvész alapszabály, én semmit nem árulok el, de az előfordulhat, hogy maguktól rájönnek.
– Nemrég Budapesten forgatott...
– Igen, egy közelgő tévéműsor miatt a Váci utcán forgattunk R. Kárpáti Péter színművésszel. A járókelők előtt lebegő mutatványt adtam elő és kettévágtam magam. Elég meghökkenő volt a reakciók alapján. Számos új illúziót találok és dolgozok ki, köztük például a teleportál illúziót is: egy adott helyről abban a pillanatban átvarázsolom magam egy másik helyre. Az elkövetkezendő 20 évre is vannak terveim, amelyek hatalmas mérföldkövek lesznek a bűvészet történetében...
A nézőktől kér kelléket
A balatonfenyvesi Rácz Szabolcs, alias Run Morro karrierje az 1990-es években kezdődött, leginkább David Copperfield mutatványai motiválták. Már kezdetben a falunapokon és a kültéri, szabadtéri nagy rendezvényeken is önálló műsorszámaival nyűgözte le a közönséget, híressé a tükrön átkelés és a összepréselés tette. 1998-2000 között alakította ki a kettévágás illúziót, amin több évig dolgozott, s először Keszthelyen mutatta be.
Elmondása szerint legtöbbször a nézőktől kér kelléket az előadások alkalmával, de egyetlen kelléket, egy kulcscsomót mindig magánál tart. Profizmusára jellemző, hogy van olyan mutatványa, amit öt évig tökéletesítgetett, azt vallja: rontás és hibázás nincs színpadon, mert szerint olyan műsorszámot szabad csak nézők elé vinni, ami biztos, hogy sikeres és jó.
forrás : ( Sonline )